Dla kogo?
Dla osób, które szukają praktycznych warsztatów, chcą podnieść jakość współpracy z innymi ludźmi i opanować skuteczne narzędzia komunikacyjne.
Na szkoleniu:
Opinie uczestników:
Ze szkolenia z komunikacji wyniosłam nowe spojrzenie na wiele kwestii i kilka świetnych narzędzi. Dzięki ćwiczeniom na case’ach, które mogliśmy sami podawać jako uczestnicy, czuję się lepiej przygotowana do różnych rozmów z klientami i współpracownikami. Szkolenie było bardzo dynamiczne, interaktywne i wartościowe.
Szkolenie poprowadzone w bardzo miłej atmosferze, przez pełnego pasji profesjonalistę, który w interesujący i praktyczny sposób przekazał wiedzę i dał narzędzia do pracy nad efektywną komunikacją. Warto było poświęcić czas na to szkolenie.
Polecam bardzo szkolenie z komunikacji firmy BeSmarter. Można przyswoić bardzo wartościową wiedzę w ciekawy sposób. Kluczem jest doświadczony Prowadzący z ogromem wiedzy, który tworzy bardzo miłą atmosferę i rzuca wyzwania w postaci ćwiczeń, tak aby teoria przerodziła się w praktykę. Podsumowując: wahającym się szczerze polecam!
Program szkolenia:
Dzień pierwszy 9:00-17:00
9.00 – 9.30 – Wstęp
– przywitanie i ustalenie zasad pracy na szkoleniu – kontrakt z uczestnikami,
– zapoznanie się uczestników – runda otwierająca.
9.30 – 10.00 – Komunikacja a relacje w życiu prywatnym i zawodowym
– Jakich trudności doświadczasz w komunikacji z ludźmi? – praca w podgrupach,
– Różnice między manipulacją, a komunikacją w oparciu o otwartość i zaufanie,
– Dwie kluczowe kompetencje, które poprawią Twoją komunikację.
10.45 – 11.45 – Skąd biorą się nieporozumienia w relacjach z ludźmi?
– Jak przebiega komunikacja na czterech płaszczyznach? – model F.S. von Thun,
– Jaką płaszczyznę preferujesz i co z tego wynika? – ćwiczenie,
– Wnioski i refleksje uczestników – dyskusja moderowana.
11.45 – 12.15 – Czemu oceniając zachowania ludzi przypisujemy im negatywne intencje?
– Czym jest mechanizm negatywnych projekcji i jakie są skutki jego działania?
12.15 – 13.00 – Przerwa obiadowa
13.00 – 14.00 W jaki sposób minimalizować negatywny wpływ wyobrażeń o nas i naszym rozmówcy?
– Jak minimalizować skutki negatywnych projekcji? – praca w grupach,
– Trening umiejętności – mówienie o intencjach.
14.15 – 15.30 Jak budować relacje i zaufanie dzięki aktywnemu słuchaniu?
– Filary oraz narzędzia aktywnego słuchania,
– Trening umiejętności – zadawanie pytań i parafrazowanie.
15.45 – 16.45 – Jak dobrze rozpocząć relację lub poprawić istniejącą?
– Na czym polega kontraktowanie zasad współpracy w relacjach z ludźmi?
– Kontraktowanie i umawianie się na współpracę w praktyce – trening umiejętności w podgrupach.
16.45 – 17.00 – Podsumowanie pierwszego dnia
Dzień drugi 9:00 – 17:00
9.00 – 9.15 – Wstęp
– Przywitanie, pytania i refleksje dotyczące części z dnia pierwszego.
9.15 – 10.30 – Jak docierać do ważnych potrzeb i interesów naszych rozmówców?
– Czym się różni rzeczywista potrzeba od próśb, oczekiwań i stanowisk, które słyszymy od ludzi?
– Zadawanie pytań i parafrazowanie na poziomie potrzeb naszego rozmówcy – trening umiejętności,
– Wnioski po treningu – dyskusja moderowana.
10.45 – 12.15 – Jak asertywnie stawiać granicę i dbać o własne interesy?
– Algorytm odmowy z wyjściem do współpracy – trening umiejętności obrony naszych ważnych interesów,
– Algorytm zdartej płyty – trening umiejętności obrony naszych stanowisk i decyzji,
– Wnioski po ćwiczeniach – dyskusja moderowana.
12.15 – 13.00 – Przerwa obiadowa
13.00 – 14.00 – Jak zwracać ludziom uwagę bezpiecznie dla relacji?
– Typowe sytuacje, w których warto udzielać informacji zwrotnej,
– Komunikat JA vs. Komunikat TY – różnice w odbiorze i reakcji naszych rozmówców,
– Algorytm informacji zwrotnej – trening udzielania informacji zwrotnej,
– Wnioski po ćwiczeniach – dyskusja moderowana.
14.15 – 15.45 – Jak radzić sobie w sytuacjach konfliktowych?
– Style budowania relacji z ludźmi,
– Strategie radzenia sobie w sytuacjach konfliktowych,
– Model SKI – trening umiejętności.
16.00 – 16.45 – Komunikacja w pracy zdalnej i hybrydowej
– Przykłady wykorzystania poznanych narzędzi w pracy zdalnej,
– Cyfrowa mowa ciała – na co zwrócić szczególną uwagę w komunikacji online?
– Co jeszcze może mieć znaczenie w komunikacji zdalnej?
16.45 – 17.00 – Podsumowanie szkolenia
– Indywidualny plan wdrożenia umiejętności,
– Udostępnienie materiałów utrwalających wiedzę zdobytą na szkoleniu,
– Podsumowanie i zakończenie szkolenia.
Połączenie edukacji z praktyką:
O trenerze:
Rozwojem kompetencji menedżerskich i handlowych zajmuję się od 2010 roku. Wcześniej przez kilkanaście lat pracowałem jako handlowiec oraz menedżer sprzedaży w branży FMCG i finansowej. Specjalizuję się w szkoleniach z zakresu umiejętności komunikacyjnych, liderskich oraz coachingu biznesowym.
Pracowałem między innymi dla: Play, mBank, DB Schenker, Servitum, Volkswagen Group Polska, GroupIT, Prime Cargo, Homanit, Homatech, Bobst Polska, Geberit, Espersen, Axxion, Steico, Grupa OLX, Alvo, Otomoto, Komputronik, Orange, Astanet, Schattdecor. Ukończyłem Szkołę Trenerów Biznesu TROP, Coaching Fundamentals Certificate® (CFC®) w Noble Manhattan Coaching, International Practitioner Business Coach w Norman Benett Academy.
Moją pasją jest ruch. Biegam, jeżdżę na rowerze, wędruję z plecakiem, nałogowo czytam książki i dzielę się wiedzą. Do zobaczenia na szkoleniu!
Rafał Ignasiak, trener, współzałożyciel BeSmarter Sp. z o.o.
Wybierz interesującą Cię formę:
Szkolenie stacjonarne
- 2 dni szkolenia stacjonarnego
- Materiały drukowane pdf i wideo
- Zadania wdrożeniowe
- Certyfikat
- Konsultacje mailowe (90 dni)
- Przerwy kawowe i obiad (2 dni)