Dla kogo?
Dla wszystkich osób, które szukają praktycznych warsztatów, chcą podnieść jakość współpracy z innymi ludźmi i opanować skuteczne narzędzia komunikacyjne.
Na szkoleniu:
Opinie uczestników:
Ze szkolenia z komunikacji wyniosłam nowe spojrzenie na wiele kwestii i kilka świetnych narzędzi. Dzięki ćwiczeniom na case’ach, które mogliśmy sami podawać jako uczestnicy, czuję się lepiej przygotowana do różnych rozmów z klientami i współpracownikami. Pomimo formuły online szkolenie było bardzo dynamiczne, interaktywne i wartościowe.
Polecam bardzo szkolenie z komunikacji firmy BeSmarter. Można przyswoić bardzo wartościową wiedzę w ciekawy sposób. Kluczem jest doświadczony Prowadzący z ogromem wiedzy, który tworzy bardzo miłą atmosferę i rzuca wyzwania w postaci ćwiczeń, tak aby teoria przerodziła się w praktykę. Podsumowując: wahającym się szczerze polecam!
Podczas 2 dni szkolenia przećwiczyliśmy mnóstwo różnych sytuacji, z którymi mam do czynienia w pracy przedstawiciela. Od docierania do potrzeb drugiej osoby, przez dbanie o własne interesy i asertywność, aż do budowania wartościowych relacji. Perspektywa trenera i innych uczestników okazała się bardzo przydatna. To był dobrze zainwestowany czas!
Wyszłam nie tylko z głową pełną wiedzy popartej konkretnymi przykładami, ale także naręczem pomysłów i przemyśleń, co i w jaki sposób wdrożyć profesjonalnie w organizacji. Rafał w roli trenera bardzo szybko nawiązuje relację z uczestnikami szkoleń i wprowadza atmosferę wzajemnego zaufania i szczerości, dzięki czemu czułam pełną swobodę w rozmowach nawet na bardzo drażliwe tematy zawodowe.
Program szkolenia:
Dzień pierwszy 9:00-17:00
9.00 – 9.30 – Wstęp
– przywitanie i ustalenie zasad pracy na szkoleniu – kontrakt z uczestnikami,
– zapoznanie się uczestników – runda otwierająca.
9.30 – 10.00 – Komunikacja a relacje w życiu prywatnym i zawodowym
– Jakich trudności doświadczasz w komunikacji z ludźmi? – praca w podgrupach,
– Różnice między manipulacją, a komunikacją w oparciu o otwartość i zaufanie,
– Style budowania relacji z ludźmi,
– Dwie kluczowe kompetencje, które poprawią Twoją komunikację.
10.30 – 10.45 – Przerwa
10.45 – 11.45 – Kluczowe źródła niezrozumienia i niechęci w relacjach z ludźmi
– Jaką płaszczyznę preferujesz i co z tego wynika? – ćwiczenie,
– Jak przebiega komunikacja na czterech płaszczyznach? – model F.S. von Thun,
– Wnioski i refleksje uczestników – dyskusja moderowana.
11.45 – 12.15 – Mechanizm negatywnych projekcji
– Czym jest mechanizm negatywnych projekcji i jakie są skutki jego działania?
12.15 – 13.00 – Przerwa
13.00 – 14.00 W jaki sposób minimalizować negatywny wpływ wyobrażeń o nas i naszym rozmówcy?
– Jak minimalizować skutki negatywnych projekcji? – praca w grupach,
– Trening umiejętności – mówienie o intencjach.
14.00 – 14.15 – Przerwa
14.15 – 15.30 Aktywne słuchanie
– Filary oraz narzędzia aktywnego słuchania,
– Trening umiejętności – zadawanie pytań i parafrazowanie.
15.30 – 15.45 – Przerwa
15.45 – 16.45 – Jak dobrze rozpocząć relację lub poprawić istniejącą?
– Na czym polega kontraktowanie zasad współpracy w relacjach z ludźmi?
– Kontraktowanie i umawianie się na współpracę w praktyce – trening umiejętności w podgrupach.
16.45 – 17.00 – Podsumowanie pierwszego dnia
Dzień drugi 9:00 – 17:00
9.00 – 9.15 – Wstęp
– Przywitanie, pytania i refleksje dotyczące części z dnia pierwszego.
9.15 – 10.30 – Docieranie do prawdziwych źródeł wzajemnych oczekiwań
– Czym się różni rzeczywista potrzeba od próśb, oczekiwań i stanowisk, które słyszymy od ludzi?
– Jak docierać do ważnych potrzeb i interesów naszych rozmówców?
– Zadawanie pytań i parafrazowanie na poziomie potrzeb naszego rozmówcy – trening umiejętności,
– Wnioski po treningu – dyskusja moderowana.
10.30 – 10.45 – Przerwa
10.45 – 12.15 – Asertywność i dbanie o własne interesy
– Jak asertywnie stawiać granicę i odmawiać ludziom?
– Algorytm odmowy z wyjściem do współpracy – trening umiejętności obrony naszych ważnych interesów,
– Algorytm zdartej płyty – trening umiejętności obrony naszych stanowisk i decyzji,
– Wnioski po ćwiczeniach – dyskusja moderowana.
12.15 – 13.00 – Przerwa
13.00 – 14.00 – Jak zwracać ludziom uwagę bezpiecznie dla relacji?
– Typowe sytuacje, w których warto udzielać informacji zwrotnej,
– Komunikat JA vs. Komunikat TY – różnice w odbiorze i reakcji naszych rozmówców,
– Algorytm informacji zwrotnej – trening udzielania informacji zwrotnej,
– Wnioski po ćwiczeniach – dyskusja moderowana.
14.00 – 14.15 – Przerwa
14.15 – 15.45 – Rozmowa o powtarzającym się problemie
– Typowe sytuacje problematyczne w relacjach z innymi ludźmi – dyskusja moderowana,
– Podstawowy błąd atrybucji i jego wpływ na rozwiązywanie sytuacji problemowych,
– Algorytm docierania do źródeł problemu i szukania rozwiązań na przyszłość – trening prowadzenia rozmowy o problemie.
15.45 – 16.00 – Przerwa
16.00 – 16.45 – Komunikacja w pracy zdalnej i hybrydowej
– Cyfrowa mowa ciała – na co zwrócić szczególną uwagę w komunikacji online?
– Co jeszcze może mieć znaczenie w komunikacji zdalnej?
16.45 – 17.00 – Podsumowanie szkolenia
– Indywidualny plan wdrożenia umiejętności,
– Udostępnienie materiałów utrwalających wiedzę zdobytą na szkoleniu,
– Podsumowanie i zakończenie szkolenia.
Połączenie edukacji z praktyką:
O trenerze:

Od 2010 roku rozwijam kompetencje komunikacyjne pracowników na różnych szczeblach organizacji. Wcześniej przez kilkanaście lat pracowałem jako handlowiec oraz menadżer sprzedaży w branży FMCG i finansowej. Pomagam ludziom lepiej rozumieć innych i dogadywać się w trudnych sytuacjach. Pomagam liderom skutecznie skutecznie zarządzać zespołami, zespołom efektywnie współpracować, a handlowcom i pracownikom działu obsługi klienta lepiej rozumieć potrzeby i adekwatnie reagować.
Pracowałem między innymi dla: Etex, Servitum, mBank, DB Schenker, Volkswagen Group Polska, GroupIT, Prime Cargo, Homanit, Homatech, Bobst Polska, Geberit, Espersen, Axxion, Steico, Grupa OLX, Alvo, Otomoto, Komputronik, Orange, Astanet, Schattdecor. Ukończyłem Szkołę Trenerów Biznesu TROP, Coaching Fundamentals Certificate® (CFC®) w Noble Manhattan Coaching, International Practitioner Business Coach w Norman Benett Academy.
Moją pasją jest ruch. Biegam, jeżdżę na rowerze, wędruję z plecakiem, nałogowo czytam książki i dzielę się wiedzą. Do zobaczenia na szkoleniu!
Rafał Ignasiak, trener, współzałożyciel BeSmarter Sp. z o.o.
Wybierz interesującą Cię formę:
Szkolenie online
- 2 dni szkolenia online
- Materiały pdf i wideo
- Zadania wdrożeniowe
- Certyfikat
- Konsultacje mailowe (90 dni)
- –
Szkolenie stacjonarne
- 2 dni szkolenia stacjonarnego
- Materiały drukowane pdf i wideo
- Zadania wdrożeniowe
- Certyfikat
- Konsultacje mailowe (90 dni)
- Przerwy kawowe i obiad (2 dni)
Zaufali nam:



