Dla kogo?
Szkolenie dla menedżerów, liderów i właścicieli firm, którzy szukają skutecznych narzędzi do zarządzania zespołem, także tym zdalnym lub hybrydowym.
Na szkoleniu:
Opinie uczestników:
Szkolenie było na bardzo wysokim poziomie. Prowadzący, Rafał, posiada ogromne doświadczenie oraz wiedzę w temacie, które w bardzo ciekawy i niestandardowy sposób przekazywał uczestnikom. Stworzył on świetną atmosferę, dzięki czemu praca w grupach była bardziej efektywna. Praktyczne ćwiczenia, które towarzyszyły przez całe szkolenie, pomogły zdobyć nowe narzędzia do komunikacji z pracownikami i pozostają w pamięci na długo. Z czystym sumieniem polecam wszystkim szkolenie w BeSmarter Sp. z o.o. Powinno być obowiązkowe dla każdego lidera zespołu i nie tylko!
Szkolenie z Zarządzania zespołem, było najlepszym szkoleniem menadżerskim, w którym dotychczas brałam udział.Nieduża grupa szkoleniowa, plus świetna atmosfera stworzona przez Trenera Rafała sprawiły, że 2-dniowe szkolenie było bardzo efektywne, pomimo dużego natężenia merytorycznego. Formuła szkolenia, nastawiona na praktykę, znacznie ułatwiła przyswajanie prezentowanej treści.
Serdecznie rekomenduję szkolenie z zarządzania zespołem dla wszystkich osób, które rozpoczynają przygodę z zarządzaniem, ale także dla bardziej doświadczonych. Prowadzący Rafał prezentuje szeroki materiał, w którym omawia konkretne przypadki ukazując fundamenty zarządzania. Bardzo przypadł mi do gustu model łączenia teorii z warsztatami, w których grupa od razu mogła przetestować omawiane sytuacje. Szkolenie prowadzone było w dynamicznym tempie zgodnie z agendą, ale jednocześnie zawsze była możliwość na wymianę doświadczeń, podzielenie się własnymi przemyśleniami, czy wręcz zgłoszenie własnych, codziennych wyzwań. Cenię też bardzo, że w kontekście zarządzania, prowadzący skupiał się nie tylko na osiągnieciu efektu wykonania zadania, ale także na empatii wobec pracownika i zrozumieniu wzajemnej perspektywy, która jest bardzo istotna w budowaniu zdrowych relacji w organizacjach.
Szkolenie z zarządzania zespołem, w którym miałam przyjemność uczestniczyć, potwierdza, że Rafał to odpowiedni człowiek na odpowiednim miejscu. Szkolenie przeprowadzone merytorycznie, z ogromnym zaangażowaniem i w przyjaznej atmosferze. Ilość wiedzy teoretycznej, podpartej praktycznymi ćwiczeniami, pozwala na niemal natychmiastowe wprowadzenie zmian w swój codzienny system pracy. Jeszcze raz bardzo dziękuję i jestem przekonana, że to nie było ostatnie szkolenie prowadzone przez Rafała, w którym wezmę udział.
Program szkolenia:
Dzień pierwszy 9:00-17:00
9.00 – 9.30 – Wstęp – przywitanie, ustalenie zasad pracy
9.30 – 10.30 – Jak być dobrym liderem? Ludzkie i efektywne zarządzanie zespołem
– Rola menadżera. Jakim menadżerem chcę być?
– Jak jednocześnie zadbać o relację i efektywność zadaniową zespołu?
– Jak budować autorytet inaczej niż siłą? Co wpływa na zaufanie do szefa?
10.45 – 11.45 – Dlaczego pracownicy nas nie słuchają? Najczęstsze błędy menedżerów
– Mapa procesu współpracy,
– Jak wspierać samodzielność i odpowiedzialność pracowników?
11.45 – 12.15 – Jak budować autorytet szefa? Ustalanie zasad współpracy
– Jak komunikować wizję i oczekiwania liderskie? Jakie są moje oczekiwania i ważne interesy?
– Schemat prowadzenia rozmowy komunikującej oczekiwania liderskie.
– Kontraktowanie – trening umiejętności.
12.15 – 13.00 – Przerwa obiadowa
13.00 – 14.30– Jak wpływać na pracowników i efektywnie zlecać zadania?
– Jak komunikować decyzje oraz delegować zadania (nawet trudne i niechciane) w motywujący sposób?
– Schemat rozmowy z przykładami. Trening umiejętności
14.45 – 16.45 – Jak zwracać uwagę pracownikom i nagradzać za efektywną pracę?
– Jak udzielać krytycznej informacji zwrotnej? Jak udzielać wzmacniającej informacji zwrotnej? Model FUKO.
– Dlaczego informacja zwrotna jest tak ważna dla szefa i pracowników?
– Udzielanie informacji zwrotnej – trening umiejętności.
16.45 – 17.00 – Podsumowanie pierwszego dnia.
Dzień drugi 9:00 – 17:00
9.00 – 9.15 – Wstęp – przywitanie
9.15 – 12.15 – Jak reagować na błędy pracowników i rozwiązywać powtarzające się problemy?
– Trudności w rozwiązywaniu problemów. Źródła problemów po stronie pracownika, szefa, organizacji.
– Schemat rozmowy o problemie z przykładami.
– Rozmowa o problemie – trening umiejętności.
12.15 – 13.00 – Przerwa obiadowa
13.00 – 15:30 – Jak po ludzku wyciągać konsekwencje i karać pracowników?
– Jak egzekwować ustalenia i rozmawiać o „trudnych” kwestiach bezpiecznie dla relacji?
– Schemat rozmowy z wyciąganiem konsekwencji.
– Trening umiejętności.
15.45 – 16.30 – Jak przywrócić motywację pracownikom?
– Pozafinansowe źródła motywacji pracowników.
– Pułapki motywowania za pomocą „marchewki i kija”.
16.30 – 17.00 – Co dalej? Plan wdrożenia kompetencji.
Połączenie edukacji z praktyką:
O trenerze:
Rozwojem kompetencji menedżerskich i handlowych zajmuję się od 2010 roku. Wcześniej przez kilkanaście lat pracowałem jako handlowiec oraz menedżer sprzedaży w branży FMCG i finansowej. Specjalizuję się w szkoleniach dla menedżerów z zakresu umiejętności komunikacyjnych, liderskich oraz coachingu biznesowym.
Pracowałem między innymi dla: Play, mBank, DB Schenker, Servitum, Volkswagen Group Polska, GroupIT, Prime Cargo, Homanit, Homatech, Bobst Polska, Geberit, Espersen, Axxion, Steico, Grupa OLX, Alvo, Otomoto, Komputronik, Orange, Astanet, Schattdecor. Ukończyłem Szkołę Trenerów Biznesu TROP, Coaching Fundamentals Certificate® (CFC®) w Noble Manhattan Coaching, International Practitioner Business Coach w Norman Benett Academy.
Moją pasją jest ruch. Biegam, jeżdżę na rowerze, wędruję z plecakiem, nałogowo czytam książki i dzielę się wiedzą. Do zobaczenia na szkoleniu!
Rafał Ignasiak, trener, współzałożyciel BeSmarter Sp. z o.o.
Zobacz co mówią uczestnicy:
Wybierz interesujący Cię pakiet:
Szkolenie
- 2 dni szkolenia
- Materiały drukowane, pdf i wideo
- Zadania wdrożeniowe
- Certyfikat
- Przerwy kawowe i obiad (2 dni)
- Gwarancja satysfakcji
- Konsultacje mailowe (90 dni)
- –
Szkolenie + konsultacje
- 2 dni szkolenia
- Materiały drukowane, pdf i wideo
- Zadania wdrożeniowe
- Certyfikat
- Przerwy kawowe i obiad (2 dni)
- Gwarancja satysfakcji
- Konsultacje mailowe (180 dni)
- Konsultacje video (3 x 60 min.)