Dla kogo?
Dla menedżerów, liderów i właścicieli firm, którzy szukają skutecznych narzędzi do zarządzania zespołem, także tym zdalnym lub hybrydowym.
Na szkoleniu:
Opinie klientów:
Z przyjemnością możemy polecić współpracę z BeSmarter i Rafałem Ignasiakiem. Prowadził dla nas 2 szkolenia, które zostały bardzo dobrze odebrane i ocenione. Rafał działa bardzo profesjonalnie i szybko buduje relację z uczestnikami. Posiada bogatą wiedzę i doświadczenie, którym dzieli się w trakcie szkolenia. Warto również dodać, że po szkoleniu otrzymaliśmy podsumowanie oraz pakiet materiałów, które pozwalają na utrwalenie zdobytej wiedzy
Rafał przygotowywał oraz prowadził szkolenia i coachingi dla kierowników wyższego szczebla działu operacyjnego, którym zarządzam. Sam również byłem uczestnikiem kilku prowadzonych przez niego warsztatów. Wszystkie zostały ocenione bardzo wysoko i przez moich pracowników i przeze mnie. Za niezwykle cenną uważam umiejętność przełożenia przez Rafała wiedzy teoretycznej na praktyczną. Moi ludzie wychodzili ze spotkań z Rafałem bogatsi o nowe rozwiązania gotowe do zastosowania w codziennej pracy. Z doświadczenia wiem, że nie każdy trener to potrafi.
BeSmarter poznałem dzięki poleceniu od naszego wieloletniego partnera, dlatego wiedziałem, że firma ta będzie wiarygodna. Zakontraktowaliśmy serię szkoleń z Rafałem Ignasiakiem i zdecydowanie polecam BeSmarter. Dobra merytoryka skrojona na nasze potrzeby, super organizacja i zaangażowanie. Fajny kontakt osobisty – zdecydowanie polecam.
Program szkolenia:
Dzień pierwszy 9:00-17:00
9.00 – 9.30 – Wstęp – przywitanie, ustalenie zasad pracy
9.30 – 10.30 – Trudności w pracy menadżera – źródła problemów i wyzwań. Rola menadżera. Jakim menadżerem chcę być?
– Jak jednocześnie zadbać o relację i efektywność zadaniową zespołu?
– Jak budować autorytet inaczej niż siłą? Co wpływa na zaufanie do szefa?
10.30 – 10.45 – Przerwa
10.45 – 11.45 – Typowe klasy trudnych sytuacji menadżera w pracy z ludźmi. Mapa procesu współpracy.
– Jak wspierać samodzielność i odpowiedzialność pracowników?
11.45 – 12.15 – Kontraktowanie współpracy z nowym zespołem lub nowym członkiem zespołu.
– Jak komunikować wizję i oczekiwania szefowskie? Jakie są moje oczekiwania i ważne interesy? Schemat prowadzenia rozmowy. Trening umiejętności.
12.15 – 13.00 – Przerwa
13.00 – 13.45 – Komunikowanie decyzji i delegowanie zadań.
– Jak komunikować nawet trudne i niechciane zadania w motywujący sposób? Schemat rozmowy z przykładami.
13.45 – 14.30 – Komunikowanie decyzji i zadań – trening umiejętności.
14.30 – 14.45 – Przerwa
14.45 – 16.45 – Informacja zwrotna – najważniejsze narzędzie do korygowania i wzmacniania zachowań pracowników.
– Jak udzielać krytycznej informacji zwrotnej? Jak udzielać wzmacniającej informacji zwrotnej? Model FUKO.
– Dlaczego informacja zwrotna jest tak ważna dla szefa i pracowników?
– Udzielanie informacji zwrotnej – trening umiejętności.
16.45 – 17.00 – Podsumowanie pierwszego dnia.
Dzień drugi 9:00 – 17:00
9.00 – 9.15 – Wstęp – przywitanie
9.30 – 10.30 – Docieranie do przyczyn powtarzających się problemów oraz ich eliminowanie.
– Trudności w rozwiązywaniu problemów. Źródła problemów po stronie pracownika, szefa, organizacji.
– Schemat rozmowy o problemie z przykładami.
10.30 – 10.45 – Przerwa
10.45 – 12.15 – Rozmowa o problemie – trening umiejętności.
12.15 – 13.00 – Przerwa
13.00 – 14.30 – Wyciąganie konsekwencji.
– Jak egzekwować ustalenia i rozmawiać o „trudnych” kwestiach bezpiecznie dla relacji?
– Schemat rozmowy z wyciąganiem konsekwencji.
– Trening umiejętności.
14.30 – 14.45 – Przerwa
14.45 – 16.15 – Motywacja i motywowanie.
– Jak motywować pracowników inaczej niż tylko pieniędzmi. Pozafinansowe źródła motywacji pracowników.
– Pułapki stosowania motywacji za pomocą “marchewki i kija”.
– Jak przeprowadzić rozmowę nagradzającą.
– Trening umiejętności.
16.15 – 16.30 – Przerwa
16.30 – 17.00 – Co dalej? Plan wdrożenia kompetencji.
Sprawdź nasze bezpłatne materiały:
Połączenie edukacji z praktyką:
Wybierz interesujący Cię pakiet:
Szkolenie
- 2 dni szkolenia
- Materiały pdf i wideo
- Zadania wdrożeniowe
- Certyfikat
- Przerwy kawowe i obiad (2 dni)
- Gwarancja satysfakcji
- Konsultacje mailowe (90 dni)
- –
Szkolenie + konsultacje
- 2 dni szkolenia
- Materiały pdf i wideo
- Zadania wdrożeniowe
- Certyfikat
- Przerwy kawowe i obiad (2 dni)
- Gwarancja satysfakcji
- Konsultacje mailowe (180 dni)
- Konsultacje video (3 x 60 min.)
O trenerze:

Rozwojem kompetencji menadżerskich i handlowych zajmuję się od 2010 roku. Wcześniej przez kilkanaście lat pracowałem jako handlowiec oraz menadżer sprzedaży w branży FMCG i finansowej. Specjalizuję się w szkoleniach z zakresu umiejętności komunikacyjnych, szefowskich oraz coachingu biznesowym.
Pracowałem między innymi dla: Etex, Servitum, mBank, DB Schenker, Volkswagen Group Polska, GroupIT, Prime Cargo, Homanit, Homatech, Bobst Polska, Geberit, Espersen, Axxion, Steico, Grupa OLX, Alvo, Otomoto, Komputronik, Orange, Astanet, Schattdecor. Ukończyłem Szkołę Trenerów Biznesu TROP, Coaching Fundamentals Certificate® (CFC®) w Noble Manhattan Coaching, International Practitioner Business Coach w Norman Benett Academy.
Moją pasją jest ruch. Biegam, jeżdżę na rowerze, wędruję z plecakiem, nałogowo czytam książki i dzielę się wiedzą. Do zobaczenia na szkoleniu!
Rafał Ignasiak, trener, współzałożyciel BeSmarter Sp. z o.o.