Dla kogo?
Dla brygadzistów, kierowników i liderów produkcji, którzy szukają skutecznych narzędzi do zarządzania zespołem.
Na szkoleniu:
Opinie uczestników:
Ze szkolenia dla liderów wyniosłem cenne rady, wskazówki i mechanizmy. Nabyte i przećwiczone na warsztatach umiejętności z pewnością będę stosował podczas kontaktów interpersonalnych – zwłaszcza w swoim obszarze zawodowym, gdzie dobra komunikacja w zespołowym rozwiązywaniu problemów inżynierskich jest kluczowa.
Szkolenie z zarządzania zespołem okazało się dla mnie bardzo pomocne w przeprowadzaniu „trudnych” rozmów z podwładnymi, pracownikami produkcji oraz na wyrażaniu swoich potrzeb i tego co nam doskwiera. Polecam to szkolenie każdemu, kto chce wzmocnić swoje umiejętności przywódcze i nabrać pewności w kierowaniu zespołem.
Program szkolenia:
Dzień pierwszy 9:00-17:00
9.00 – 9.30 – Wstęp
– przywitanie i ustalenie zasad pracy na szkoleniu – kontrakt z uczestnikami,
– zapoznanie się uczestników – runda otwierająca.
9.30 – 10.30 – Trudności w pracy brygadzisty, lidera produkcji – źródła problemów i wyzwań.
– Rola i odpowiedzialność brygadzisty. Jakim liderem chcę być? – praca w podgrupach.
– Jak jednocześnie zadbać o relację i efektywność zadaniową zespołu produkcyjnego?
– Jak budować autorytet inaczej niż siłą? Co wpływa na zaufanie do szefa?
10.30 – 10.45 – Przerwa
10.45 – 11.15 – Trudne sytuacje w pracy z ludźmi
– Mapa procesu od zatrudnienia do zwolnienia pracownika.
– Skutecznie egzekwowanie zasad pracy i realizacji zadań.
11.15 – 12.15 – Kontraktowanie współpracy z nowym zespołem lub nowym członkiem zespołu.
– Kiedy i jak komunikować oczekiwania szefowskie?
– Osobiste oczekiwania i ważne interesy brygadzisty, lidera produkcji – praca w grupach.
– Przebieg rozmowy z pracownikami – trening ustalania zasad z zespołem.
12.15 – 13.00 – Przerwa
13.00 – 14.30 – Komunikowanie decyzji i delegowanie zadań
– Jak komunikować nawet trudne i niechciane zadania w motywujący sposób?
– Prawidłowy przebieg rozmowy z przykładami.
– Trening prowadzenia rozmowy w mniejszych grupach.
14.30 – 14.45 – Przerwa
14.45 – 16.45 – Informacja zwrotna – najważniejsze narzędzie do korygowania i wzmacniania zachowań pracowników.
– Typowe sytuacje, w których warto udzielać informacji zwrotnej.
– Komunikat JA vs. Komunikat TY – różnice w odbiorze i reakcji pracowników.
– Algorytm informacji zwrotnej – trening udzielania informacji zwrotnej.
– Wnioski po ćwiczeniach – dyskusja moderowana.
16.45 – 17.00 – Podsumowanie pierwszego dnia.
Dzień drugi 9:00 – 17:00
9.00 – 9.15 – Wstęp – przywitanie
9.15 – 10.30 – Docieranie do przyczyn powtarzających się problemów oraz ich eliminowanie
– Typowe sytuacje problematyczne w relacjach z pracownikami – dyskusja moderowana.
– Podstawowy błąd atrybucji i jego wpływ na rozwiązywanie sytuacji problemowych.
– Algorytm rozmowy z pracownikiem o powtarzającym się problemie – analiza materiału wideo.
10.30 – 10.45 – Przerwa
10.45 – 12.15 – Rozmowa o problemie – trening umiejętności
– Algorytm rozmowy z pracownikiem o powtarzającym się problemie – trening prowadzenia rozmowy o problemie.
– Wnioski i refleksje po treningu.
12.15 – 13.00 – Przerwa
13.00 – 14.30 – Wyciąganie konsekwencji
– Typowe błędy w egzekwowaniu.
– Schemat rozmowy z wyciąganiem konsekwencji – trening prowadzenia rozmowy sankcjonującej.
– Wnioski i refleksje po treningu.
14.30 – 14.45 – Przerwa
14.45 – 16.15 – Motywacja i motywowanie
– Jak motywować pracowników inaczej niż tylko pieniędzmi. Pozafinansowe źródła motywacji pracowników.
– Pułapki stosowania motywacji za pomocą “marchewki i kija”.
– Jak przeprowadzić rozmowę nagradzającą – trening umiejętności prowadzenia rozmowy nagradzającej.
– Wnioski i refleksje po treningu.
16.15 – 16.30 – Przerwa
16.30 – 17.00 – Co dalej? Plan wdrożenia kompetencji.
Sprawdź nasze bezpłatne materiały:
Połączenie edukacji z praktyką:
O trenerze:
Rozwojem kompetencji pracowników zajmuję się od 2010 roku, a wcześniej przez kilkanaście lat pracowałem jako menedżer i zarządzałem zespołem od kilku do kilkudziesięciu osób. Specjalizuję się w szkoleniach z zakresu umiejętności liderskich, szefowskich i menedżerskich oraz coachingu biznesowym.
Szkoliłem brygadzistów i liderów produkcji w takich firmach jak: DB Schenker czy Volkswagen Group Polska.
Pracowałem także dla: Etex, Servitum, mBank, GroupIT, Prime Cargo, Homanit, Homatech, Bobst Polska, Geberit, Espersen, Axxion, Steico, Grupa OLX, Alvo, Otomoto, Komputronik, Orange, Astanet, Schattdecor.
Ukończyłem Szkołę Trenerów Biznesu TROP, Coaching Fundamentals Certificate® (CFC®) w Noble Manhattan Coaching, International Practitioner Business Coach w Norman Benett Academy.
Moją pasją jest ruch. Biegam, jeżdżę na rowerze, wędruję z plecakiem, nałogowo czytam książki i dzielę się wiedzą. Do zobaczenia na szkoleniu!
Rafał Ignasiak, trener, współzałożyciel BeSmarter Sp. z o.o.
Wybierz interesujący Cię pakiet:
Szkolenie
- 2 dni szkolenia online
- Materiały pdf i wideo
- Zadania wdrożeniowe
- Certyfikat
- Gwarancja satysfakcji
- Konsultacje mailowe (90 dni)
- –
Szkolenie + konsultacje
- 2 dni szkolenia online
- Materiały pdf i wideo
- Zadania wdrożeniowe
- Certyfikat
- Gwarancja satysfakcji
- Konsultacje mailowe (180 dni)
- Konsultacje video (3 x 60 min.)